Bestuur en Dienstverlening

Thema Dienstverlening

We willen moderne laagdrempelige dienstverlening die is afgestemd op de behoeften van de inwoners en ondernemers: digitaal waar het kan, persoonlijk waar het moet en ondersteunen waar nodig. De diversiteit in de samenleving vraagt dat we onze dienstverlening daarop laten aansluiten. Onze dienstverlening is begrijpelijk, eenduidig en betrouwbaar.

2025 is het tweede jaar in de vijfjarige piek (als gevolg van het verlengen van de geldigheidsduur) in de aanvragen voor reisdocumenten 2024 - 2028. We zijn hierop voorbereid en hebben er vertrouwen in dat we onze dienstverlening onverminderd op goed niveau kunnen houden. Uiteraard houden we een vinger aan de pols en nemen maatregelen als dat nodig blijkt.

In de eerste maand van 2025 gaan we daadwerkelijk onze inwoners, ondernemers en organisaties ontvangen in een andere, mooiere, warmere ontmoetingsplek: het Stadshuis, de plek waar Nieuwegein samenkomt.

In de inclusieve samenleving van Nieuwegein mag iedereen naar eigen behoefte meedoen en is dit ook mogelijk. Dit houdt in dat we een stad zijn waar je gezien wordt, je jezelf mag zijn en kan meedoen, ongeacht wie je bent en waar je vandaan komt. In dit thema dragen we hieraan bij door zowel digitaal als fysiek goed toegankelijk te zijn met begrijpelijke taal, extra focus op laaggeletterdheid en minder digi-vaardigen. Hierbij werken we onder andere samen met de Bibliotheek Nieuwegein in het project Informatiepunt Digitale Overheid (IDO).

Deze pagina is gebouwd op 10/30/2024 11:27:51 met de export van 10/30/2024 11:20:38